Waterfall
Методологія "Waterfall" ("Каскад") - це класична модель життєвого циклу програмного забезпечення, що складається з послідовних і лінійних етапів розробки. "Waterfall" дає змогу спланувати та зафіксувати бюджет і план-графік робіт.
Ми використовуємо цю модель для розроблення систем, у яких можна заздалегідь визначити та зафіксувати всі їхні вимоги, приймаючи, що ці вимоги не змінюватимуться в процесі реалізації продукту.
Scroll
У рамках методології "Waterfall" кожен етап розроблення виконується послідовно, і кожен етап завершується, перш ніж починається наступний. Модель передбачає, що кожен етап залежить від успішного завершення попереднього і не передбачає повернення до попередніх етапів після їхнього завершення.
- Основні етапи "Waterfall":
- Визначення вимог: визначення вимог користувача і специфікацій проєкту.
- Проектування: проектування структури та архітектури проекту.
- Розробка: створення і написання коду.
- Як і будь-яка інша методологія, у "Waterfall" є свої переваги та недоліки. Її переваги включають в себе:
- Ясне визначення вимог і цілей проєкту.
- Послідовне виконання етапів, що дає змогу керувати процесом і контролювати прогрес.
- Краща організація і планування, що зменшує ризики і знижує невизначеність у процесі розробки.
- Фіксовані терміни і бюджет.
- Обмежена гнучкість і можливості змін у процесі розробки. (у моделі передбачено механізм внесення змін, але він призводить до повного перерахунку бюджету і критично сильно зсуває терміни запуску)
- Труднощі в управлінні та контролі процесу при виникненні несподіваних проблем.
- Тривалий час розробки і відсутність швидкого зворотного зв'язку.
- Недоліки:
Сьогодні "Waterfall" не є єдиним підходом до розробки. Однак, вона прекрасно показує себе в проєктах із жорсткими вимогами, де фактичні зміни рідкісні й прогрес має бути суворо контрольованим.